Antimobbestrategi

Strategi for god trivsel og mod mobning på Mellervangskolen

På Mellervangskolen har vi udarbejdet følgende antimobbestrategi, så vi sikrer og skaber tydelighed i, hvordan vi arbejder forebyggende og indgribende med og mod generel mobning og digital mobning. Baggrund for antimobbestrategien er regeringens ønske om, at alle børn og unge får en god start på livet og har gode muligheder. Skoleforvaltningens målsætning er ligeledes:

”Alle skal have en ven”. Det indebærer blandt andet, at børn og unge skal have en tryg barndom uden mobning.

Derfor har vi på Mellervangskolen valgt at have følgende mål for vores antimobbestrategi:
• Alle børn og unge har ret til at være en del af positive, faglige og sociale læringsfællesskaber.
• Vi vil udbrede og handle ud fra den nyeste viden om, at mobning er et gruppefænomen.
• Synliggøre handlinger og værktøjer til forebyggelse og bekæmpelse af mobning både off – og online.
• Vi vil engagere alle voksne og børn til at påtage sig et fælles ansvar for forebyggelse og bekæmpelse af mobning.

I punkterne til venstre kan I se mere om vores definition af mobning og vores handleplan for både forebyggelse og bekæmpelse af mobning.