Det Skæve Rum

"Det Skæve Rum” er et slags pædagogisk eksperimentarium, hvor vi på baggrund af entreprenørskabsundervisning, eksperimenterer med inddragende undervisning i et læringslaboratorium med anderledes undervisningsmetoder. Rummets særlige indretning giver mulighed for at arbejde på en anden måde med læring, undervisning og relationerne til eleverne. Vi har mange sjove rum i rummet til fordybelse med rekvisitter som stopur, tibetansk syngeskål, farvede elastikbind, rigtige træer til at hænge gode ideer op i mm. Vel at mærke rekvisitter, der har stor betydning for undervisningen i dette forløb.

Læringen tager udgangspunkt i problemstillinger, der kan have tværfaglige og fagfaglige karakterer. Vi tror på, at elever, der arbejder med innovative processer i deres undervisning, er bedre rustet til et liv i fremtidens evigt foranderlige samfund.