Skolesocialrådgivere

På Mellervangskolen har vi ansat en skolesocialrådgiver.

Skolesocialrådgiveren har ikke myndighed.

Skolesocialrådgiverens opgave er blandt andet i samarbejde med personalet på skolen, at hjælpe og støtte eleverne i at fremme trivslen.

Skolesocialrådgiver kan vi støtte og vejlede dig som forælder, hvis du har behov for det. Det kan f.eks. være dig i forhold til:

• Forældrerollen

• Forandringer i familien, f.eks. skilsmisse, sygdom eller dødsfald.

• Guidning ifh. Det kommunale system

• Andre problemstillinger

En skolesocialrådgiver har mulighed for, at afholde samtaler med eleven og vi kan yde konsultativ socialfaglig bistand til lærere pædagoger og andre relevante faglige personer.

En ​Skolesocialrådgiver kan også inddrages, hvis du som forælder oplever vanskelligheder. Det kan f.eks være i forhold til, at dit barn ikke trives hjemme, måske har I mange konflikter, eller måske er der forandringer i jeres familie. Som forælder kan du sammen med personalet aftale, at deltager i et møde, hvor vi sammen kan afklare, hvilken situation eleven/ familien står i, og hvilke løsninger der kan skabe en positiv forandring.

Elisabeth Heuckendorff - skolesocialrådgiver

Mail: elh-skole@aalborg.dk eller gennem Aula

Træffetider:

Jeg træffes alle skoledage på mit kontor.