Til elevrådet

Elevrådet kan være med til at udbrede kendskabet til skolens strategi for at skabe trivsel, så alle eleverne ved, hvad de skal gøre for at deltage i positive fællesskaber, og hvad de skal gøre, hvis nogen bliver mobbet.

Sæt i elevrådet fokus på elevernes trivsel og inkluderende fællesskaber for alle – sammen med lærerne, pædagogerne og ledelsen.

Det er vigtigt, at man i elevrådet sørger for, at alle elever på skolen ved, at mobning kun kan forebygges og bekæmpes, hvis alle i fællesskabet trives og siger fra over for mobning. Man kan i elevrådet arbejde med at styrke en tryg fællesskabskultur på hele skolen og i de enkelte klasser, og sætte fokus på, at eleverne siger fra online og offline til mobning – også hvis det er andre end en selv, der bliver mobbet.

Vær i elevrådet med til at opfordre eleverne til at involvere de voksne, når der er problemer med mobning og ensomhed.