Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Handleplan ved mobning

Hvad gør skolen, hvis der opstår mobning/digital mobning

  1. Kontaktperson/team tager kontakt til skolens trivselsperson / inklusionsvejleder og der skabes et overblik over situationen. 
  2. Beslut jer for mulige tiltag, der rettes mod klassens kultur/miljø.
  3. Handleplan udabejdes  
  4. De implicerede børns forældre kan kaldes til møde på skolen, hvor der udarbejdes en handleplan.
  5. Der tages beslutninger om, hvad der kan gøres for de synlige aktører i processen.
  6. Alle parter er forpligtet på at samarbejde.

 

Spørgsmål omkring klassekulturen, der skal undersøges

  1. Hvordan er klassen kommet fra start? Hvad kendetegner klassens fællesskab?
  2. Hvordan har klassen klaret øvrige overgange: fra indskoling til mellemtrin. Fra mellemtrin til udskoling? Teenagertid? Hvad er klassen optaget af i øjeblikket?
  3. Lærerskift og elev-flow
  4. Hvordan er samarbejdet mellem forældrene?
  5. Hvordan er samarbejde mellem lærerteam og forældregruppen?
  6. Hvordan har relationen mellem lærerteam og elevgruppe udviklet sig?
  7. Er der ensomhed, kedsomhed, angst, skole-lede til stede?
  8. Er der rygter, historier og vaner der ”smitter” af på klassen?