MENU
Aula_close Layer 1

Vejledning til Aalborg Kort

Betalingskort i Skolekantinen.

 

Kontantløse skoler i Aalborg Kommune bruger CPOS, til at håndtere betalinger fra elever og personale. Det betyder, at der skal anvendes betalingskort “Aalborgkort” til betaling i skolekantinen og at det ikke er muligt, at anvende kontanter.

 

I forbindelse med skolestart har vi derfor bestilt et betalingskort til jeres barn, som fremsendes med post i løbet af en uges tid. 

Når I modtager kortet, er det aktiveret. Der logges ind med Nem-id via dette link  http://9000.cpos.dk

I får en personlig portal, hvor I kan se indbetalinger og barnets forbrug (flere børn kan være i samme portal). Kortet har en chipfunktion uden kode og er personligt med navn. Når kortet bruges vises et billede af barnet på kasseapparatet for at forebygge misbrug. I skal som forældre selv uploade billedet.
Hvis kortet mistes, kan I som forældre selv spærre kortet og bestille et nyt via ovenstående link. 

 

Betalingssystemet er i løbet af påsken 2020 blevet opgraderet, og for jer der allerede kender systemet, ligner det meget det I kender fra før. Men der er ting, der skal gøres anderledes ved indbetaling af penge på kortet.

 


 

Hvis du har yderligere spørgsmål til kortet, kan du henvende dig til skolens kontor.